ناگفتههای شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص)
وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی مینواختم، این سؤال برایش پیش میآمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویتهای مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم.وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علیرغم محدودیتهای موجود، چنین آثار زیبایی را خلق میکنند. همیشه میخواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمیداد.
«رحمان» در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم «ضربه شلاق» را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند.
به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم «محمد (ص)» بسیار بالاست و همکاری با «مجیدی» برای او تجربه فوقالعادهای بوده است.
وی در این مصاحبه گفت: علیرغم استرسهای زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکاندهندهای بود.
بنا بر این گزارش، «آی.آر. رحمن» با نام «دیلیپ کومار» در خانوادهای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به «الله راخا رحمان» تغییر داد.
«رحمن» از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد.
نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروشترین هنرمندان موسیقی جهان قرار میدهد.
مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کردهاست.
او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است.
چگونگی انتخاب نامنوشته فیلم محمد رسول الله و نگارش آن
جلیل رسولی هنرمند پیشکسوت عرصه نقاشیخط و خوشنویسی که قرعه انتخاب نهایی نامنوشته فیلم سینمایی «محمد رسولالله» سرانجام به نام او رقم خورده است، درباره چگونگی انتخاب این نامنوشته و وسواس مجید مجیدی کارگردان این فیلم توضیح داد.
جلیل رسولی هنرمند پیشکسوت عرصه نقاشیخط و خوشنویسی که قرعه انتخاب نهایی نامنوشته فیلم سینمایی «محمد رسولالله» سرانجام به نام او رقم خورده است، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره چگونگی انتخاب این نامنوشته و همچنین وسواس مجید مجیدی کارگردان این فیلم درباره انتخاب نامنوشته اثر چنین توضیح داد: حدود یک سال و نیم پیش بود که از من خواسته شد در داوری مسابقه نامنوشته «محمد رسولالله» شرکت کنم. من داوری مسابقات را معمولاً کمتر می پذیرم ولی به حرمت این کلام و فیلمی که متعلق به پیامبر است، آن را پذیرفتم. در این مسابقه حدود 2600 اثر رسید که بیشتر این آثار متعلق به هنرمندان ایرانی بود و آثار خارجی چندانی نرسیده بود.
وی افزود: از میان آثار ارسالی به این مسابقه 3 نفر را به عنوان برگزیدگان اول تا سوم انتخاب کردیم که جوایزی هم به آنها اهدا شد اما آقای مجیدی گفته بود که انتخاب نامنوشته فیلم را خودش بر عهده خواهد داشت و از آثار برگزیده نهایی نیز چندان رضایت خاطر نداشت، بنابراین از ما 7 داور این مسابقه خواست که ما هم این نامنوشته را بنویسیم و 4 نفر از داوران این کار را انجام دادند.
رسولی درباره چگونگی به نتیجه رسیدن این نامنوشته و شکل خاص نوشتن آن که منجر به انتخاب نهایی برای فیلم «محمد رسولالله» شد، بیان کرد: ما حدود 15 دقیقه از فیلم را دیده بودیم و من در ذهنم این بود که در نامنوشته فیلم باید حتماً به موقعیت زمانی و مکانی فیلم توجه شود. چراکه این فیلم مربوط به 1300 سال قبل بود. اول یک خط گرافیکی کار کردم و به چند نفر از افراد خانواده هم نشان دادم، 3 روزی روی آن کار کردم و بعد به این نتیجه رسیدم که این خط از جنس زمان فیلم نیست چون آن زمان که خط گرافیکی در کار نبوده است، حتی خط کوفی هم هنوز در آن دوره مورد استفاده نبوده و فقط از نوعی خط ابتدایی در نوشتار استفاده میشده است.
وی ادامه داد: برای به نتیجه رسیدن کارم از خدا و پیامبر اسلام (ص) مدد خواستم، همه هنرمندان دیگری که در ترکیب هیأت داوران بودند، از استادان طراز اول این هنر هستند ولی من دوست داشتم که نامنوشته فیلم را من بنویسم. یک روز بدون اراده و فکر قبلی انگشتم را درون مرکب زدم و شروع به نوشتن کردم، این اولین بار بود که با انگشت خط می نوشتم و تاکنون نه من این کار را کرده بودم و نه به خاطر دارم فرد دیگری از این شیوه برای نوشتن استفاده کرده باشد. حین نوشتن انگشتم می لرزید در حالی که بسیاری از صاحبنظران معتقدند که خط جلیل رسولی همیشه صاف است و بدون لرزش می نویسد، اما این بار دستم می لرزید، متعجب شده بودم. بعد متوجه شدم که تمام بدنم به لرزه درآمده است، وقتی چنین احساسی را در خودم دیدم، مطمئن شدم که این همان خط نهایی است که باید خوب از آب دربیاید و انتخاب خوبی کردهام و از این احساس به وجد آمدم.
این هنرمند 66 ساله در ادامه درباره نظر کارگردان فیلم درباره نامنوشته خود اظهار کرد: آقای مجیدی وقتی این خط را دید، خیلی استقبال کرد و در نهایت آن را به عنوان نامنوشته فیلم «محمد رسولالله» برگزید. همچنین از من خواست که با همین شیوه «بسمالله الرحمن الرحیم» را هم برای شروع فیلم بنویسم که با عنوان فیلم مطابقت داشته باشد و به تازگی هم خواسته که همین شیوه را در نوشتن نام لاتین فیلم هم به کار بگیرم.
رسولی درباره نظر خودش در بکارگیری این شیوه ابتدایی برای نوشتن خط توضیح داد: به نظر خودم اگر چه یک خط بسیار ابتدایی است اما برای فیلمی تاریخی بسیار مناسب است و از نظر اجرایی نیز کار تازهای است و خوشبختانه دست اندرکاران فیلم هم از آن راضی بودند.
این هنرمند خوشنویس با بیان اینکه نوشتن این نامنوشته به این شیوه یک اتفاق بوده است، تأکید کرد: من تاکنون با انگشتم خط ننوشته ام و این اولین بار بود که این شیوه به ذهنم رسید و کار کردم و احساس میکنم که انگشت من این لیاقت را یافت که نام مبارک پیامبر گرامی اسلام را بر یک فیلم ماندگار از زندگی ایشان بنویسد.
وی که تاکنون داوری مسابقات خوشنویسی بسیاری را بر عهده داشته است، یادآور شد: من عمری را با قلمنی و قلممو نوشته بودم و یک باره همه اینها را به کناری نهادم و از سر اتفاق دست به یک انتخاب زدم که تاکنون نظیر آن را ندیده بودم، چرا که در طول 53 سال کار خوشنویسی همه کتاب های مربوط به خوشنویسی و خط را از 100 سال پیش تا امروز دیده ام و بسیاری را هم خوانده ام اما تاکنون با چنین خطی که من نوشتهام، روبرو نشدهام.
رسولی با تأکید بر سختی نوشتن این نام نوشته، گفت: من حتی در زمان داوری آثار این مسابقه نیز به دوستانم می گفتم که واقعاً کار سختی است که خطی نوشته شود تا به دل مخاطب بنشیند، حتی ترس را من در چشمان داوران هم می دیدم.
وی درباره استفاده از این شیوه در آثار آینده اش هم بیان کرد: برای این کار به خصوص خوب جواب داد و خودم هم راضیام اما نمیدانم در آینده هم کاربرد دارد یا خیر.
رسولی درباره استفاده از رنگ قهوهای در اثرش اظهار کرد: من با مرکب قهوه ای نوشتم که حالت کهنگی را تداعی می کند و بیشتر به دل می نشیند.
وی تصریح کرد: در روزگار این فیلم، از قلم هایی استفاده میشده که نوک خیلی تیزی نداشتهاند، نگارش بسیار ابتدایی بود و سالها بعد از آن خط و خوشنویسی شکل می گیرد.
محمدمهدی حیدریان :
فیلم محمد(ص) از لحاظ فنی و محتوایی قابل دفاع است
مدیر پروژه سینمایی «محمد رسول الله» گفت: فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» برای تکمیل صداگذاری حدود سه هفته دیگر کار دارد و پس از انجام این موارد فیلم برای پخش جهانی آماده خواهد شد. پس از آن برنامه های مفصلی داریم تا…
محمدمهدی حیدریان مدیر پروژه سینمایی «محمد رسول الله» به کارگردانی مجید مجیدی در حاشیه نمایش این فیلم برای اهالی رسانه و هنرمندان در سینما فرهنگ درباره اقداماتی که نسبت به انتقادات الازهر مصر در دستور کار دارند و امکان نمایش آن برای منتقدان پیش از اکران جهانی به خبرنگار مهر گفت: فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» برای تکمیل صداگذاری حدود سه هفته دیگر کار دارد و پس از انجام این موارد فیلم برای پخش جهانی آماده خواهد شد. پس از آن برنامه های مفصلی داریم تا گروه ها با سلایق و اعتقادات مختلف بتوانند فیلم را ببینند و یک مواجهه علنی با فیلم پیدا کنند. با نمایش فیلم برای این گروه ها تصورات و پیش فرض هایی را که بدون دیدن فیلم بیان کرده اند جنبه عینی یافته و از این طریق می توانند به دریافت درستی از اثر برسند.
وی افزود: فکر می کنم فیلم «محمد رسول الله» هر نوع ذائقه ای را که به دنبال حقیقت باشد راضی می کند؛ چه به جهت استنادات تاریخی که به اندازه کافی در این مورد تحقیق و مطالعه شده و چه از لحاظ کیفی و فنی. برای تولید این فیلم بهترین های داخل و خارج انتخاب شده اند و مطمئنا نتیجه نهایی این اثر سینمایی می تواند مخاطبان را راضی نگه دارد.
حیدریان درباره بازخوردهایی که در روزهای اخیر از فیلم گرفته است، بیان کرد: حسی که از همه افرادی که در چند روز اخیر به تماشای فیلم نشسته اند، گرفته ام این بوده که همگی نفس راحتی کشیده اند که بالاخره تصویر درستی از حضرت محمد (ص) در این فیلم به تصویر کشیده شده است و ما می توانیم بخشی از حقیقت کنونی حضرت را به تصویر بکشیم.
مدیر پروژه «محمد رسول الله (ص)» در پایان درباره اکران جهانی فیلم یادآور شد: از یک ماه دیگر مذاکراتمان را با پخش کننده های فیلم آغاز می کنیم. در سالیان گذشته و به ویژه در ماه های اخیر درخواست های بسیاری برای پخش جهانی فیلم داشته ایم اما همه مذاکرات را موکول به بعد از اتمام مراحل فنی فیلم کردیم تا توزیع کننده ها هم فیلم کامل شده را ببینند لذا از ماه آینده مذاکراتمان را برای به توافق رسیدن با پخش کننده آغاز خواهیم کرد.
چراغ جشنواره فجر همیشه در مشهد روشن میماند”
ایوبی: فیلم محمد(ص) به زودی در مشهد رونمایی میشود
رئیس سازمان سینمایی گفت:فیلم سینمایی محمد(ص) به زودی در مشهد رونمایی میشود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حجتالله ایوبی امشب در جمع خبرنگاران در حاشیه اختتامیه فیلم فجر مشهد اظهار داشت: با حمایت اصحاب رسانه و درایت استاندار و مدیرکل چراغ جشنواره فجر در استان خاموش نمیشود، خواهان برگزاری جشنواره در استانها هستم و هر استانی که توان برگزاری داشته باشد منعی وجود ندارد.
رئیس سازمان سینمایی گفت: مشهد شهر ویژهای است و دارای توانمندی بالایی است و این نوید را میدهم که چراغ جشنواره فجر هرگز در مشهد خاموش نمیشود.
ایوبی عنوان کرد: برگزاری جشنواره سینمایی دینی را در مشهد داریم و امیدواریم در سال 2017 جزو جشنوارههای نمونه باشد و آثاری شایسته تقدیم زائران و مجتوران شود.
وی گفت: مدیریت جدید صدا و سیما علاقه مند به سینما است و حلقه باقی مانده در رسانهها نیز باید مقابل مخالفان سینما بایستند و جای تاسف است که برخی این گونه برخورد میکنند.
رئیس سازمان سینمایی گفت: قرار بود فیلم محمد (ص) به عنوان فیلم اختتامیه جشنواره فجر اکران شود، در جشنواره تهران البته شاهد این فیلم بودیم و به و به زودی در مشهد هم رونمایی میشود.
ایوبی عنوان کرد: در مشهد همه همراهی و همکاری مناسبی داشتند و سال گذشته مشهد را به عنوان پایلوت قرار دادیم و میدانیم مشهدیها سینمادوست و حامی هنر هستند.
ایوبی گفت: برگزاری جشنواره فجر آدابی دارد که باید رعایت شود، کپی برداری از تهران در مشهد درست نیست.
وی افزود: رونمایی فیلمهای جشنواره با برگزاری خوب چشمگیر میشود، در حد توان نسبت به تجهیزات سالنهای سینمایی خراسان رضوی اقداماتی را صورت دادیم که پردیس هویزه نمونه آن بود.
مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد
به گزارش خراسان، مجید مجیدی، کارگردان فیلم محمد(ص)، این اثر سینمایی را به امام رضا(ع) تقدیم کرد. به گزارش خراسان، مجیدی که روز گذشته در مشهد حضور یافت، این فیلم را به امام رضا(ع) تقدیم کرد. فیلم سینمایی محمد(ص) شب گذشته در پردیس سینمایی هویزه مشهد، با حضور خادمان بارگاه ملکوتی رضوی به صورت خصوصی اکران شد.
مجیدی شب گذشته، قبل از اکران فیلم محمد(ص) در سینما هویزه مشهد گفت: پیش از شروع به ساخت این فیلم، به مشهد مقدس آمدم و از حضرت رضا(ع) برای آغاز این پروژه سینمایی اجازه گرفتم، همان جا با امام رضا(ع) عهد بستم که پس از آماده شدن فیلم، آن را برای اکران به محضر ایشان بیاورم. مجیدی خطاب به خادمان حرم بارگاه مطهر رضوی گفت: امشب شما به نیابت از امام رضا(ع) در این سینما حضور دارید و من فیلم محمد(ص) را به ساحت مقدس امام هشتم (ع) تقدیم می کنم. مجیدی به روند ساخت این اثر سینمایی هم اشاره و اظهار کرد: تقریبا در تمام نقاط کشور فیلم برداری داشتیم و چند هزار نفر در این پروژه مشغول کار بودند اما شکر خدا هیچ اتفاق ناخوشایندی رخ نداد، هرچند حوادثی پیش آمد اما به شیرینی ختم شد. مجیدی همچنین از مراحل ساخت فیلم محمد(ص) و همکاری با بزرگان سینما و میزان ارادت آن ها به پیامبر گرامی اسلام(ص) خاطراتی را بازگو کرد که مشروح آن در شماره فردای روزنامه خراسان منتشر خواهد شد.
اکران عمومی در آینده نزدیک
حجت ا… ایوبی رئیس سازمان سینمایی کشور در همین رابطه از برنامه ریزی برای اکران عمومی این اثر فاخر سینمای ایران خبر داد و گفت: نوید می دهیم در آینده نزدیک فیلم سینمایی حضرت محمد(ص) را در مشهد نیز اکران کنیم.
غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص)
سید محمود رضوی تهیه کننده سینما و تلویزیون نوشته است: غبطه خوردم بر تمام کسانی که در ساخت این اثر عظیم حتی به اندازه “مثقال ذره” دخیل بوده اند که خیر آنها را کریم به بهترین نحو جبران خواهد نمود.
سید محمود رضوی تهیه کننده سینما و تلویزیون که تهیه آثاری همچون فیلم های سینمایی دهلیز، درباره الی و معراجی ها و سریال موفق پرده نشین را در کارنامه دارد، درباره این پروژه بزرگ سینمایی نوشته است
تماشای فیلم محمد رسول الله(ص) خلق هنری «آقای مجیدی»، از شب گذشته حلاوت و شیرینی وصف ناپذیری در وجودم بر جای گذاشته است.
خدا عنایتی به این گروه عظیم کرده و قسمتی از رسالت تبلیغ دین مبین اسلام و پیامبر اعظم(ص) را بر دوش آنها قرار داده و به لطف خدای منان به خوبی این مهم به نتیجه رسیده است.
برای من این فیلم تکمله ای بود بر نامه اخیر مقام معظم رهبری به جوانان آمریکا و اروپا و وجه بصری این نامه را کامل نمود و ان شاء الله با نمایش این اثر جهانیان، “رحمة للعالمین” را بیشتر و بهتر درک می نمایند.
زبان فیلم، زبانی جهانی و با نگاهی درست به اعتقادات دیگر ادیان بود که قطعا از این جنبه اثرات خوبی را در پیروان ادیان الهی خواهد داشت.
در جنبه های هنری، آقای مجیدی از تمام امکانات و قابلیت های این مدیا استفاده درست نموده اند و در مورد تمام جزئیات فیلم دقت شده است و به قطع یقین می توان گفت این فیلم با هیچ اثری در سینمای ایران در جنبه های گوناگون قابل مقایسه نیست.
غبطه خوردم بر تمام کسانی که در ساخت این اثر عظیم حتی به اندازه “مثقال ذره” دخیل بوده اند که خیر آنها را کریم به بهترین نحو جبران خواهد نمود.
اما نگران تفاسیر و نقدهای جزئی هستم که معمولاً بعد از دیدن این آثار در رسانه ها شکل می گیرد که اکثرا از سر سلیقه و نگاههای سطحی است که امیدوارم دوستان نفسانیات خود را کنار بگذارند و کلیت این فیلم و اثری که در جهان خواهد گذاشت را ببینند و از اظهار نظرهای بی جا خودداری کنند، ان شاء الله.
در پایان باید گفت که این عزیزان جهاد کرده اند و کار بس عظیم را به انجام رسانده اند و در پیشگاه حضرت احدیت تفاوت است بین امثال بنده که با آسودگی فیلم می سازیم و این عزیزان که کاری جهادگونه را به نتیجه رسانده اند و خدا نیز بشارت داده است که:
فَضَّلَ اللّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَى الْقَاعِدِینَ أَجْرًا عَظِیمًا جهادکنندگان را بر آنها که از جهاد سر می تابند به مزدی بزرگ برتری نهاده است.
شایان ذکر است فیلم سینمایی محمد رسول الله(ص) تا چهارده سالگی پیامبر اکرم(ص) را روایت میکند و پس از سالها انتظار، امسال در بخش غیررقابتی جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شد.
جنتی: فیلم محمد(ص) فاخر، ماندگار و باعث افتخار جمهوری اسلامی است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی را اثری ماندگار و فاخر توصیف کرد و گفت: امیدوارم در آیندهای نزدیک شاهد اکران فیلم محمد(ص) در سطح جهانی باشیم تا ببینند که چهمیزان استعداد در این حوزه در کشور ما وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی را اثری ماندگار و فاخر توصیف کرد و گفت: این فیلم باعث افتخار جمهوری اسلامی ایران است.
علی جنتی بعدازظهر امروز دوشنبه و در مراسم اختتامیه دومین جشنواره دانشجویی فرهنگ و هنر سراسر کشور در تالار وحدت گفت: امیدوارم در آیندهای نزدیک شاهد اکران فیلم محمد(ص) در سطح جهانی باشیم تا ببینند که چهمیزان استعداد در این حوزه در کشور ما وجود دارد که محصول تولیدی آن جهانی است.
فیلمبرداری فیلم محمد(ص) در آبان ماه سال 1390 آغاز و اوایل امسال به پایان رسید و از این فیلم بهعنوان بزرگترین پروژه سینمای ایران نام میبرند.
داستان این فیلم از دوران جاهلیت و بههنگام تولد آخرین پیامبر خدا حضرت محمد(ص) آغاز شده و با 12سالگی ایشان که در اولین سفر بههمراه عمویشان ابوطالب به شام پس از رسیدن به صومعه بحیرا است، به پایان میرسد.
بحیرا راهبی مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر به ابوطالب بشارت میدهد.
ویتوریو استورارو فیلمبردار مطرح ایتالیایی که سه جایزه اسکار گرفته بههمراه حمید خضوعی ابیانه این اثر سینمایی را فیلمبرداری کرده است.
«اسکات ای. اندرسون» (برنده اسکار برای طراحی جلوه ویژه فیلم باب در 1996) طراحی جلوههای ویژه این فیلم را بهعهده داشته است.
جنتی ضمن ابراز خرسندی از حضور مجدد در جمع اساتید و دانشجویان مراکز علمی ــ کاربردی فرهنگ و هنر بر لزوم توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر تأکید کرد.
وی با بیان اینکه امروزه اقتصاد خلاق در حوزه مسائل فرهنگی در جوامع مختلف بسیار مطرح است، گفت: در دنیا توجه ویژهای به اقتصاد خلاق میشود، امروزه میزان تبادل محصولات فرهنگی و هنری در مجموع بیش از هشت هزار میلیارد دلار است.
وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه اقتصاد کشور باید از وابستگی به نفت جدا شود، گفت: در حوزه فرهنگ و هنر نسل جدید بسیار آیندهای درخشان را میتواند رقم بزند، آنها از شاگردان اساتید مطرح فرهنگ و هنر کشور هستند.
جنتی ویژگی مهم و بارز مؤسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر را در تلفیق آموزههای علمی با تجربیات اساتید دانست و افزود: اگر بخواهیم فرهنگ و هنر کشور را ارتقا بخشیم باید نیروهای جوان و مستعد را رشد دهیم.
وزیر ارشاد فلسفه وجودی مراکز علمی ــ کاربردی در کشور را آموزش نظری همراه با آماده ساختن دانشجو برای ورود به بازار کار عنوان کرد و گفت: آنچه در این زمینه به وزارت ارشاد و دولت مربوط میشود آن است که باید جوانان را باور کرده و کمک کنیم با بسترسازی مناسب بتوانند استعدادهای خود را بروز و ظهور دهند.
وی نیازسنجی و توجه به وجود بازار کار برای رشتههای تحصیلی در مراکز فرهنگ و هنر را خواستار شد و گفت: رشتههایی که در مؤسسه فرهنگ و هنر تدریس میشود باید متناسب با نیاز جامعه بوده و ماهیت فرهنگی و هنری داشته باشد.
جنتی همچنین اعلام کرد که برای تأسیس اولین پارک علم و فناوری فرهنگ و هنر آمادگی همکاری با شهرداری تهران وجود دارد.
در مراسم اختتامیه دومین جشنواره دانشجویی فرهنگ و هنر همچنین از اولین ارکستر دانشجویی دانشجویان فرهنگ و هنر و دانشگاه جامع علمی ــ کاربردی با رهبری شهرام توکلی و علیاکبر قربانی رونمایی شد.
همچنین در این مراسم با حضور علی جنتی وزیر ارشاد، حمید شاهآبادی مشاور وزیر ارشاد و سرپرست مؤسسه آموزش علمی فرهنگ و هنر و داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون از خانواده انوشیروان ارجمند بازیگر فقید سینما و تلویزیون تقدیر شد.
داریوش ارجمند نیز طی سخنانی خواستار توجه ویژه وزیر ارشاد و دولت به مؤسسه پیشکسوتان هنرمند در وزارت ارشاد شد.
در پایان این مراسم نیز از نفرات برتر دومین جشنواره دانشجویان فرهنگ و هنر با اهدای لوح تقدیر شد.
هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم «محمد»
کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سالها از تولید و نمایش فیلم «محمد رسوال الله» ساختهی «مصطفی عقاد» به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم میگذرد و این حس نیاز دانستن دربارهی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که «مجیدی» دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم «عقاد» اصلاً به آن اشاره نمیشود.
محمد» بر خلاف غالب فیلمها و سریالهای تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهههای تاریخی مهمی است که معمولاً در روایتهای تاریخی جا میافتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع میشوند و در صدد تدبیر و چارهجویی برمیآیند در کنار همهی فراز و نشیبهای زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانسهای درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوهی آشنایی «حلیمه» (دایهی پیامبر) با «آمنه» (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار میرود.